dilluns, 10 de març del 2014

"És absurd que tots els nens calculin igual"

Avui volem compartir un petit article molt interessant del Periódico.  


"És absurd que tots els nens calculin igual" és una petita reflexió que ens fa Isabel Sellas sobre la metodologia d'aprenentatge de les matemàtiques. 

Sovint, les matemàtiques sempre s'han "après" a través de mètodes molt mecànics i exclosos de comprensió, molt poc funcionals per l'aprenent, el qual acaba resolent les operacions i els problemes d'aquesta àrea gairebé per inèrcia. Especialment a infantil ( i òbviament sempre aplicable a totes les etapes educatives) tenim l'oportunitat de presentar el món de les matemàtiques des d'una perspectiva ben diferent, de manera que els nens/es comprenguin per a què els serveixen els continguts que treballem (més enllà d'acabar el quadernet de sumes) i també, de manera que tots puguin arribar a aprendre tenint en compte les seves capacitats i formes d'arribar al coneixement. 

Podeu trobar material interessant per treball el llenguatge matemàtic al nostre perfil de Pinterest.

Per altra banda, creiem que aquesta reflexió, aplicada en aquest cas a les matemàtiques, és aplicable a tot allò que s'ensenya des de l'escola. Pensem que com a mestres, més enllà d'aportar una sèrie de coneixements i treballar els continguts que ens vénen marcats als currículums de les diferents etapes educatives, hem d'oferir als nens/es una sèrie d'estratègies amb les quals ells mateixos puguin arribar a comprendre i a aprendre realment d'una manera funcional i significativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada